Έντονη δυσαρέσκεια και προβληματισμό για τις ενέργειες που αναλαμβάνει το τελευταίο διάστημα η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.) υπό την προεδρία του προέδρου της, Αντώνη Στεργιώτη, καταγράφεται εντός της κυβέρνησης.
Ο κ. Στεργιώτης (πρώην διευθύνων σύμβουλος του Καζίνο Λουτρακίου) που προτάθηκε από τον τέως ΥΠΟΙΚ Γιάνη Βαρουφάκη για την θέση του προέδρου της Επιτροπής και ανέλαβε καθήκοντα τον περασμένο Μάιο, βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο κριτικής από κυβερνητικά στελέχη για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την έννοια “προστασία των πολιτών και ιδιαίτερα των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού από τον εθισμό στα τυχερά παίγνια”, δηλαδή την κύρια αποστολή της.
Οι μομφές που διατυπώθηκαν για τις επιλογές Στεργιώτη αναφορικά με τις επιλογές των προσώπων που στελεχώνουν διάφορες επιτροπές της ΕΕΕΠ, έγιναν εντονότερες το επόμενο διάστημα καθώς η πρώτη ενέργεια λίγες μόλις ημέρες μετά την τοποθέτηση του στο τιμόνι της ΕΕΕΠ, ήταν η αλλαγή του Κανονισμού Λειτουργίας των VLTs, του σημαντικότερου project της ΟΠΑΠ ΑΕ τα τελευταία χρόνια, για το οποίο κατέβαλλε 560 εκατ.ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο.
Η ΟΠΑΠ απέκτησε, έναντι τιμήματος 560 εκατ. ευρώ, την αποκλειστική 10ετούς διάρκειας άδεια για 35.000 παιγνιομηχανήματα (VLTs) που θα λειτουργούν στην Ελλάδα. Όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, από το σύνολο των VLTs, τα 16.500 θα λειτουργήσουν σε αμιγείς χώρους από την ΟΠΑΠ και τα υπόλοιπα 18.500 θα τα εκμεταλλευθούν 4 έως 10 επιχειρηματικά σχήματα (παραχωρησιούχοι).
Ωστόσο, η μεταβολή του Κανονισμού από την ΕΕΕΠ κατέστησε στην πράξη την επένδυση του ΟΠΑΠ οικονομικά μη βιώσιμη και αδύνατον να υλοποιηθεί, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να ανακοινώσει την αναστολή του έργου. Η αναστολή του project των VLTs αποστερεί από τα δημόσια ταμεία έσοδα 260 εκατ. ευρώ κατ΄ ελάχιστον για την περίοδο 2015-2016, τα οποία έχουν συμπεριληφθεί στη συμφωνία της κυβέρνησης με τους πιστωτές, θέμα το οποίο πρώτο ανέδειξε το Capital.gr.
Η διοίκηση του ΟΠΑΠ έχει ήδη καταστήσει σαφές πως σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση, θα κινηθεί με όλα τα μέσα για τη διασφάλιση των συμφερόντων της πλατφόρμας και των μετόχων της, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Η προειδοποίηση αυτή, σύμφωνα με πληροφορίες, σχολιάστηκε έντονα εντός του στενού κυβερνητικού πυρήνα, καθώς προέρχεται από μια πλατφόρμα που αποδίδει τους υψηλότερους φόρους στην Ελλάδα, με έντονη συνεισφορά στην οικονομία και τις κοινωνικές δράσεις.
Ξεφεύγοντας από τις μέχρι σήμερα πρακτικές της, η ΕΕΕΠ προχώρησε σε δημόσια τοποθέτηση, έπειτα από πρωτοβουλία του κ. Στεργιώτη, με την οποία εκφράζει την αντίθεση της στον ισχυρισμό ότι το project ματαιώθηκε υπαιτιότητά της. Ωστόσο το timing της παρέμβασής της πραγματοποιείται σε μια στιγμή που με ομόφωνη απόφαση της ίδια της Επιτροπής, ξεκίνησε διάλογος μεταξύ της ΟΠΑΠ Α.Ε. και των δύο αρμόδιων επιτροπών της ΕΕΕΠ, με αντικείμενο να εξεταστεί εκ νέου ο Κανονισμός Λειτουργίας των VLTs και να εντοπιστούν τα σημεία που χρήζουν βελτίωσης και αλλαγών….
Επιπρόσθετα, στελέχη της αγοράς αναφέρουν πως για το θέμα της καταγραφής στην “κάρτα παίκτη” του ΑΦΜ του κατόχου του, η υποχρέωση αυτή σεν υφίσταται σε ευρωπαϊκή αγορά, ούτε κάν για τα καζίνο, από τον κλάδο των οποίων προέρχεται ο κ. Στεργιώτης, ούτε προκύπτει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχει κατηγορηματική συγκατάθεση της Κομισιόν.
Υπό την απειλή απώλειας βέβαιων φορολογικών εσόδων λόγω της στασιμότητας στο σχέδιο ανάπτυξης δικτύου παγνιομηχανημάτων στην Ελλάδα, σε μια εξαιρετικά κρίσιμη δημοσιονομικά περίοδο, αρμόδια κυβερνητικά στελέχη εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τις αποφάσεις Στεργιώτη που στερούν από κράτος πολύτιμα έσοδα και επιβαρύνει την προσπάθεια εξεύρεσης ισοδύναμων.
Ενδεικτικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί αποτελεί και το γεγονός πως, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΕΕΠ απορρίπτει διαρκώς διαφημιστικές καμπάνιες του ΟΠΑΠ, με τις πλέον ευφάνταστες αιτιολογήσεις, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Λόγου χάρη, η Επιτροπή απέρριψε διαφημίσεις του ΟΠΑΠ που προέβαλλαν έναν παίκτη να νανουρίζει ένα ταμπλετ ή έναν άλλο να εκφράζει τη χαρά του με ζωηρό τρόπο για τα κέρδη του, μιμούμενος έναν δημοφιλή ποδοσφαιρικό πανηγυρισμό, βάζοντας δηλαδή την μπάλα κάτω από τη φανέλα του, με την αιτιολογία ότι “αποτελούν προσβολή της μητρότητας”…
Αλλά και σε άλλη περίπτωση, σε διαφήμιση όπου παίκτης αφότου κέρδισε σε παιχνίδι αποφασίζει να φύγει για διακοπές, το διαφημιστικό μήνυμα απερρίφθη από την Επιτροπή διότι “στέλνει μήνυμα κατά της εργασίας”…… Αν και η Επιτροπή πρόσφατα ενέκρινε καμπάνια για το Σκρατς (και για το Καζίνο Λουτρακίου μεταξύ άλλων), η απόρριψη μεγάλου αριθμού τους πλήττει βαρύτατα την διαφημιστική αγορά και τα ΜΜΕ που και αυτά έχουν διαφυγόντα έσοδα από ακύρωση προγραμματισμένων πλάνων προβολής, κάτι που μεταφράζεται και σε απώλειες φορολογικών εσόδων.
Πηγή: Capital.gr